wtorek, 5 maja 2015

Filet z dorsza na puree z awokado.

Nie lubię ryb w klasycznej panierce, gdyż według mnie są ciężkie i tracą swój smak. Filet z dorsza na puree z awokado jest pysznym i lekkim daniem, smaki przenikają się nawzajem.


Składniki: (na 2 porcje)

  • 2 kawałki fileta z dorsza
  • 1 łyżeczka bazylii
  • 1 łyżeczka szałwii
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • sól, pieprz
  • 1 łyżka masła

na puree:
  • 1 awokado
  • sok z połowy cytryny
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka posiekanej natki pietruszki
  • 1 łyżeczka posiekanego szczypiorku
  • 1/2 łyżeczki musztardy Dijon
  • sól, pieprz

na wierzch:
  • skórka otarta z połowy cytryny
  •  1/2 czerwonej papryki

Przygotowanie:

Mieszamy łyżkę oliwy z bazylią, szałwią oraz solą i pieprzem. Filety z dorsza obtaczamy w powstałej marynacie i odstawiamy do lodówki na około 2 godziny.

Skórkę z cytryny ścieramy na tarce o małych oczkach, wyciskamy sok. Paprykę obieramy ze skórki i też ścieramy na tarce.

Awokado pozbawiamy pestki, skrapiamy sokiem z cytryny, żeby nie ściemniało. Następnie dodajemy oliwę, czosnek, natką, szczypiorek oraz musztardą i wszystko blendujemy na puree. Doprawiamy solą i pieprzem. 

Rozgrzewamy na patelni masło i smażymy dorsza z obu strony po około 3-4 minuty.

Nakładamy na talerz puree z awokado, a na nim fileta z dorsza, na górze układamy startą skórkę z cytryny oraz paprykę.

Smacznego!


17 komentarzy:

  1. Nigdy nie robiłam takiego puree :)
    Pozdrawiam,
    fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. nie mogę się przemóc by zrobić awokado ;-), twoje danie wygląda pycha ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaka pyszna rybka, ostatnio bardzo polubiłam awokado :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Joasiu jak wytwornie jak w jakiejś wysokiej klasy restauracji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne danie, musiało smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawa propozycja. Ryby z awokado jeszcze nie łączyłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować, bo według mnie połączenie jest idealne :)

      Usuń
  7. Wygląda bardzo apetycznie :) I nawet liście mlecza załapały się na zdjęciu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawe połączenie smaków:)
    Ciekawi mnie jak obierasz paprykę ze skórki? Mnie się to jeszcze nigdy nie udało, po za oczywiście pieczeniem jej w piekarniku, ale to nie oto tu chodzi.
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  10. Takiego dorsza jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń