czwartek, 13 sierpnia 2015

Kotlety jajeczne z dodatkiem musztardy.

Kotlety z jajek to wegetariańska lub postna propozycja. Danie proste w przygotowaniu, smaczne i sycące. Wersja kotletów jajecznych z musztardą przypadłą mi szczególnie, bo mają wyrazisty smak.

 
Składniki:
  • 7 jajek
  • 1 cebula
  • 2 łyżeczki musztardy sarepskiej
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki posiekanego koperku i natki pietruszki
  • 2 łyżki bułki tartej
  • sól, pieprz
dodatkowo:
  • bułka tarta do panierowania
  • 2 łyżki masła


Przygotowanie:

Gotujemy 6 jajek na twardo, studzimy i obieramy ze skorupek. Cebulę drobno siekamy, a następnie szklimy na niewielkiej ilości masła.

Obrane jajka ścieramy na tarce, mieszamy z cebulą, jogurtem, musztardą oraz zieleniną. Doprawiamy do smaku solą oraz pieprzem . Wbijamy surowe jajko i dodajemy bułkę tartą, masa powinna być lekko klejąca.

Z gotowej masy jajecznej formujemy niewielkie kotlety, panierujemy w bułce tarce, a następnie smażymy na maśle z obu stron na złoty kolor.


Smacznego :)

5 komentarzy:

  1. Jadłam takie kotlety, ale nigdy z dodatkiem musztardy...jestem zaintrygowana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z dodatkiem musztardy nie widziałam. Muszą być pyszne, to takie danie z podstawówki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Następnym razem my też dodamy musztardę:) dobra podpowiedź - dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe, jeszcze nigdy takich nie robiłam ani nie jadłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie kotlety, u mnie z dodatkiem gotowanego ryżu. A nast razem spróbuję z musztarda :-)

    OdpowiedzUsuń