wtorek, 16 czerwca 2015

Pierogi z truskawkami.

Czerwiec w moim domu nie może obyć się bez pierogów z truskawkami, szczególnie, że najbardziej lubię pierogi owocowe :) Postanowiłam wypróbować troszkę inne ciasto niż zwykle przygotowuję to znaczy dodałam łyżeczkę masła i użyłam mąkę żytnią, a nie tylko pszenną. Wyszło smacznie, choć może ciasto troszkę gorzej się zagniatało.

 

Składniki:
  •  400 g truskawek
 
na ciasto:
  • 2 szklanki mąki                                                         (u mnie szklanka pszennej i szklanka żytniej)
  • 1/2 szklanki ciepłej wody  
  • 1 jajko 
  • 1 łyżeczka rozpuszczonego, letniego masła

plus:

  • 200 ml śmietany kremówki 30 lub 36 %
  • cukier
  • opcjonalnie listki mięty

 

Przygotowanie:

Truskawki pozbawiamy szypułek i myjemy, ewentualnie kroimy na mniejsze kawałki.

Wszystkie składniki na ciasto łączymy i zagniatamy na jednolitą, elastyczną masę. Jeśli jest zbyt lepka podsypujemy nieco mąką, gdy za sucha podlewamy wodą. Ciasto można podzielić na dwie części i jedną zawinąć ściereczką, żeby nie obeschło. Rozwałkowujemy ciasto dość cienko i wykrawamy szklanką koła. Na każdym z nich kładziemy truskawkę, zlepiamy brzegi i robimy falbankę.

Pierogi gotujemy w osolonej wodzie 4-5 minut od wypłynięcia.

Podajemy z ubitą razem z cukrem śmietaną i przystrajamy listkami mięty.

Smacznego:)




5 komentarzy:

  1. Joasiu....aleś mi narobiła smaczku na pierogi, chyba jutro sobie zrobię, o ile czas pozwoli. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierogi już dawno za mną chodzą :) Chyba czas zrobić, bo zdjęcie bardzo zachęcające :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydawało mi się, że przed godziną zjadłam pożywną kolację ale na ten słodko-kuszący widok truskawkowych pierogów poczułam ssanie w żołądku :)
    Lubię bardzo pierogi a truskawki wręcz kocham, wiec takie połączenie jest dla "kuszące" :)

    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj pierożki mniam :-) jak pysznie wyglądają, z chęcią bym zabrała sobie cały talerz :-)

    OdpowiedzUsuń